Reklamačný protokol
Reklamačný potokol – ZSN s.r.o. – stiahnete na tomto odkaze.
Všeobecné obchodné podmienky ZSN s.r.o.
1. Záruku na tovar poskytuje predávajúci podľa všeobecne záväzných právnych predpisov (Zákon č. 513/1991 Zb. obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a ďalšie osobitné predpisy) alebo po dobu uvedenú v objednávke a v záručnom liste.
2. Ak nie je v objednávke a v priloženom záručnom liste uvedené inak, je záručná doba pri všetkých tovaroch 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
3. Poskytnutá záruka sa vzťahuje na výrobné vady tovaru alebo iné vady, ktoré neboli spôsobené neodborným alebo nešetrným zaobchádzaním, použitím tovaru v rozpore s jeho účelom alebo návodom, mechanickým poškodením, bežným alebo nadmerným opotrebovaním, živelnými pohromami alebo pôsobením iných javov.
4. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci alebo jej časti spôsobené používaním, vady tovaru spôsobené používaním tovaru na iný účel, než je pre daný tovar obvyklé, vady tovaru spôsobené nedodržaním postupu v návode na inštaláciu tovaru, neodborným zásahom kupujúceho alebo tretej osoby a vadný tovar, pri ktorom nie je možné dokázať, že vady vznikli použitím vadného materiálu, najmä vady vzniknuté nesprávnym používaním, použitím nevhodných chemických prostriedkov a akýmikoľvek ďalšími príčinami bez zavinenia predávajúceho.
5. Pri zistení vady na tovare je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 24 hodín od zistenia vady, uplatniť reklamáciu u predávajúceho telefonicky, e-mailom alebo osobne, a to v súlade s reklamačným protokolom uvedenom na internetovej stránke predávajúceho.
6. Pri osobnej reklamácii je kupujúci povinný predložiť:
a) záručný list na tovar (ak bol s tovarom dodaný),
b) doklad o kúpe tovaru (daňový doklad),
a ak kupujúci reklamuje už ním alebo treťou osobou inštalovaný tovar, je povinný predložiť predávajúcemu okrem dokumentácie uvedenej v bode 6. písm. a) a b) tohto článku aj :
c) fotodokumentáciu reklamovaného tovaru zaslanú na e-mailovú adresu predávajúceho, odovzdanú osobne alebo umožnený prístup predávajúcemu k reklamovanému tovaru,
d) fotodokumentáciu postupu inštalácie tovaru podľa predávajúcim priloženého návodu na inštaláciu tovaru.
7. Ak bol tovar dodaný v rozpore so zmluvou, predávajúci dodá kupujúcemu chýbajúce množstvo tovaru, prípadne dodá kupujúcemu náhradný tovar v akosti a vyhotovení zodpovedajúcom objednanému tovaru.
8. Kupujúci sa zaväzuje odovzdať reklamovaný tovar kompletný, t.j. vrátane jeho príslušenstva. Spolu s reklamáciou je kupujúci povinný odovzdať predávajúcemu aj fotodokumentáciu postupu osadenia objednaného tovaru, ktorá je súčasťou príslušenstva objednaného tovaru (návod pre inštaláciu tovaru ), ktorá je neoddeliteľnou súčasťou reklamácie.
9. Za vady tovaru, spôsobené pre nedodržanie návodu na inštaláciu tovaru, ktorý je súčasťou príslušenstva objednaného tovaru, zodpovedá kupujúci.
10. Reklamáciu je možné uplatniť a riešiť po predchádzajúcej dohode v mieste sídla predávajúceho.
11. Reklamácia vrátane odstránenia vady tovaru bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na prípadné odborné posúdenie vady tovaru predávajúcim.
12. Oprava reklamovaného tovaru v záručnej dobe bude vykonaná bezplatne v prípade, že príčina reklamácie tovaru nie je spôsobená konaním alebo opomenutím konania zo strany kupujúceho. V prípade, keď je príčina reklamácie tovaru v záručnej dobe spôsobená konaním alebo opomenutím konania zo strany kupujúceho alebo sa reklamácia stane neoprávnenou, kupujúci je povinný uhradiť predávajúcemu výdavky vynaložené na opravu tovaru a dopravu k miestu nainštalovaného tovaru.
13. Ak predávajúci reklamovaný tovar v záručnej dobe neopraví do 30 dní, tovar sa považuje za neopraviteľný a platí ustanovenie článku XI. bodu 3. týchto obchodných podmienok.
14. Ak predávajúci zistí, že reklamácia je neoprávnená, vady za ktoré by bol inak zodpovedný predávajúci, nahradí kupujúci predávajúcemu spolu s nákladmi, ktoré vznikli so zistením neoprávnenosti reklamácie.